toimintakertomus vuodelta 2013

Yhdistyksen toiminta koostui liittohallituksen, johtokunnan ja yleisten kokousten tekemien päätösten ja periaateratkaisujen toimeenpanosta. Johtokunnan puheenjohtajana toimi seitsemättä ansiokasta vuotta Pertti Roti. Varapuheenjohtajana toimi Pekka Teittinen, rahastonhoitajana ja jäsensivujen ylläpitäjänä Lasse Laaksonen sekä sihteerinä Juha Uimonen, jäseninä Janne Metsomäki, Jari Manninen ja Jarmo Lahdensivu. Varajäseninä toimivat Matti Virta ja Taneli Varjus joka toimi myös toisena sihteerinä. Vuosi oli 55 toimintavuosi.

Isännöintiä omistamissamme huoneistoissamme hoitelivat Lasse Laaksonen ja Pauli Kilpeläinen.

Toiminnantarkastajina olivat Erkki Oksa ja Lasse Vuorio.

Johtokunta kokoontui toimintavuoden aikana kahdeksan (8) kertaa sekä yleisiä kokouksia oli sääntömääräiset kaksi (2) eli vaali- ja vuosikokoukset. Kaksi (2) johtokunnan kokouksista pidettiin Kopparössä sisältäen myös talkoot. Yksi kokouksista pidettiin Satamajäänmurtaja Tursossa. Olemme myös liittyneet S/S Turson kannatusyhdistykseen.

Vuosikokous pidettiin Tampereella Panimoravintola Plevnassa 16.3.2013

Kokouksen puheenjohtajana toimi Tauno Kärkkäinen. Vuosikokouksessa oli läsnä 17 jäsentä.

Kokouksessa Tampereen yhdistyksen vpj. Martti Nupponen kertoi oman yhdistyksensä tilanteesta. Hän esitti ehdotuksen jossa heidän yhdistyksensä liittyisi kerhona meidän yhdistykseen. Asia jätettiin toistaiseksi hautumaan. Kokous päätettiin maittavalla ruokailulla.

Vaalikokous pidettiin 6.12.2013 Helsingin Vanhassa Satamassa Ravintola Brasseriessa. Vaalikokouksessa oli läsnä 24 jäsentä. Kokouksessa luovutettiin yhdistyksen viiri Antti Rantaselle ansiokkaasta ja pitkästä luottamusmiestoiminnasta.

Tukholman-risteilyllä käytiin 6-8.12.2013.

Tukholmassa meitä odotti kiertoajelu sekä käynti Abba-museossa.

Matkalla nautittiin mennen tullen maittava illallinen juomineen. Kiitos retkestä kuuluu taas kerran Markku Onnelalle.

Yhdistys osallistui aktiivisesti Pertti Rotin johdolla liittohallituksen toimintaan. Pertti toimii myös liittohallituksen ensimmäisenä varapuheenjohtajana. Varajäseninä ovat toimineet Pekka Alavahtola ja Matti Virta

Sopimuspuolella yhdistyksemme jäsenillä on edustukset KT-, ja ET puolella.

Yhdistyksemme on ollut kannatusjäsenenä tekniikan opiskelijoiden Kotkan merenkulku-, ja energiakillassa.

Yhdistyksen veteraanijaos on toiminut aktiivisesti ja he ovat pitäneet talkoot kahdesti Kopparössä. Veteraanit ovat kokoontuneet myös ravintolalaiva Väiskillä.

Helsingin ja Tampereen jaokset ovat toimineet myös aktiivisesti omilla tahoillaan.

Yhdistyksen omistaman Dino-Rakenne Oy:n toimitusjohtajana ja käytännön asioiden hoitajana Kopparössä jatkaa toimitusjohtaja Pekka Teittinen.

Yhtiön hallituksen ovat muodostaneet Jarmo Lahdensivu, Jari Manninen, Lasse Laaksonen ja Juha Uimonen

Kopparön uuden saunarakennuksen vuokraustoiminta on pyörähtänyt käyntiin. Veteraanit ja johtokunta rakensivat talkoissaan saunan eteen puuterassin ja maalasivat puuvajan sekä asensivat puuvajaan katteen. He myös raivasivat tonttia ja tekivät polttopuita.

Vanhaan mökkiin on myös panostettu. Siihen on uusittu kiuas joka lämpiää nyt puilla sekä tuvan puolelle on asennettu takkasydän.

Vuonna 2013