toimintakertomus vuodelta 2001

Konemestarit ja Energiateknisten 43 toimintavuosi.

Yhdistyksen toiminta koostui liittohallituksen, johtokunnan ja yleisten kokousten tekemien päätösten ja periaateratkaisujen toimeenpanosta. Johtokunnan puheenjohtajana toimi ensimmäistä kautta Reijo Sarkula, varapuheenjohtajana Tauno Kärkkäinen, sihteerinä Pertti Roti, toisena sihteerinä Lasse Laaksonen, jäseninä Markku Onnela, Heikki Kollanus ja Juhani Saarela sekä varalla Henry Sollman ja Pekka Teittinen. Rahastonhoitajana toimi tuttuun ja turvallisen varmaan tyyliin Pauli Kilpeläinen.
Johtokunta kokoontui toimintavuoden aikana yhdeksän kertaa. Yleisiä kokouksia pidettiin sääntömääräiset kaksi eli vaali- ja vuosikokoukset. Vuosikokous pidettiin Mepan tiloissa Katajanokalla ja vaalikokous Hotelli Haagassa myöskin Helsingissä.

Tilintarkastajina toimivat Erkki Oksa ja Pekka Järvinen.

Yhdistys osallistui aktiivisesti liittohallituksen toimintaan Heikki Kollanuksen (LH:n 1. varapuheenjohtaja), 1. varajäsen Reijo Sarkula sekä 2. varajäsen Pertti Rotin voimin.

Yhdistyksen omistama Dino-Rakenne Oy:n toimitusjohtajana ja käytännön asioiden hoitajana Kopparössä on jatkanut Leo Pakarinen. Yhtiön hallituksen ovat muodostaneet Heikki Kollanus puheenjohtajana sekä Antikainen ja Laaksonen jäseninä.
Mökillä on pidetty kevättalkoot Helsingin seudun kerhon toimesta. Mainittakoon että mökin katto on uusittu ja sisäremontti tehty loppukesästä sattuneen vesivahingon takia. Lisäksi alueelle on uusittu laituri.

Uudenmaan STTK:n paikallistoimikunnassa Konepäällystöliiton edustajana oli yhdistyksestämme Toivo Kukkonen Heikki Kollanuksen ollessa varalla.

Tampereen seudun kerhon aktiivinen toiminta on jatkunut Laaksosen Lassen vetämänä.

Yhdistys sai myös kuluneena kautena omat nettisivut osoitteessa http://members.surfeu.fi/kme. Lasse Laaksosen toimiessa weppimestarina.

Eläkeläisten vireää kerhotoimintaa ryhtyi kuluneena kautena vetämään Jouko Antikainen. Veteraanien kerho on kokoontunut yhdistyksen toimistolla Haagassa.

Jäsenmäärämme oli 451 jäsentä vuodenvaihteessa.

Syksyllä yhdistys teki erittäin onnistuneen ja kiitosta saaneen kulttuurimatkan Tallinnaan Markku Onnelan toimessa matkanjohtajana ja järjestelijänä. Retkestä oli erillinen matkakertomus Voima ja Käyttö-lehdessä.

Konemestarit ja Energiateknisten johtokunta kiittää saamastaan tuesta ja luottamuksesta jäsenistöään ja yhteistyökumppaneita!

Konemestarit ja Energiatekniset ry:n johtokunta.