Konemestarit ja energiatekniset KME ry:n veteraanikerhon toimintakertomus vuodelta 2003

KME:n veteraanikerho pyrkii ylläpitämään yhteistoimintaa vapaaherroiksi siirtyneiden KME:n energianeuvosten kesken, järjestämällä retkiä ja vapaamuotoisia keskustelutilaisuuksia ajankohtaisista aiheista.
Tilaisuuksiin on saatu kiitettävästi liittyä sekä hengen, että ruumiin tarpeet täyttävää toimintaa.

Kuluneena toimikautena olemme kokoontuneet kerhon puitteissa kuusi kertaa. Lisäksi kerhon jäsenet ovat osallistuneet kiitettävällä aktiivisuudella yhdistyksen pitämiin yleiskokouksiin ja matkoihin.

Ravintola Juttutupa työväentalolla Helsingissä on ollut kantapaikkamme. Siellä on jaettu tietoa niin yhdistyksen kuin liitonkin toiminnasta siläli kun sitä on ollut saatavissa.
Kerhon "nuorisoeläkeläiset" (= alle 60 v) ovat tuoneet oman vireän panoksensa vuoden toimintaan.

Vuoden retkistä mainittakoon kevätkaudella tehty tutustumiskäynti Viikin museovoimalaitokseen. Laitoksella aikoinaan työskennellyt Helmer Salo ei ollut unohtanut siellä viettämäänsä aikaa ja oppaanamme toiminut Helsingin energian insinööri Kari Klemetti sai tulevia opastuskierroksiaan varten varteenotettavia ensikäden tietoja.
Toinen mieleen painunut retkemme suuntautui Helsingin itäsaaristoon m/s Doriksen kyydissä. Saimme ihailla syyskuista saaristoa ja avomerta öljyntorjuntaharjoituksen keralla. Doriksen kokit olivat panneet saaristolaispöydän koreaksi ja palanpainikkeiksi nautitut nesteet kirvoittivat matkalaisilta monta makeaa juttua.

Vuosi päätettiin juhlavasti ja perinteisesti kokoontumalla ravintola Wanhan Tanssikellariin yhdistyksen sponsoroimalle joululounaalle. Kerhon jäsenet ja avecit osoittavat sydämelliset kiitokset yhdistyksen johtokunnalle veteraanien muistamisesta.

Toimintavuonna puheenjohtajana ja joka paikan höylänä toimi Jouko Antikainen, joka samalla kiittää kaikkia kerholaisia yhteistyöstä. Osallistujien panos toimintaan on ollut merkittävä. Mikäli joku haluaa tulla jatkossa mukaan toimintaan, niin puheenjohtajan puhelin 09 566 4137 päivystää lähes aina.

Hyvää UUTTA VUOTTA toivottaa KME:n veteraanikerho / Jouko Antikainen